BA Zandpoort

1A

A-stroom
Economie & organisatie
Talen
economie
informatica
talen
Is deze richting iets voor jou? Lessentabel Nieuws

Op 1 september 2019 startte de hervorming van het secundair onderwijs in het 1e jaar. Vanaf 1 september 2022 worden de hervormingen ook doorgevoerd in het vierde jaar. Géén aardverschuiving bij Busleyden Atheneum. De belangrijkste nieuwigheden passen wij al jarenlang toe. We maken wel graag van de hervorming gebruik om de speerpunten van ons pedagogisch project nog wat aan te scherpen. Zo versterken we de leerkansen van al onze leerlingen!

Bij Campus Zandpoort volgen alle leerlingen in onze eerste graad het seminarie "FLEX", hier leren de leerlingen de basisprincipes van zich organiseren. Zo leren ze bijvoorbeeld ook zelfstandig studeren. In de tweede graad leren de leerlingen een eigen weg te vinden binnen de organisation, om zich uiteindelijk, in de derde graad, de organisation volledig eigen te maken en te verfijnen.
Dit zal gebeuren in projecten waar ook andere sleutelcompetenties aan bod komen.

De seminaries "Communication", "Business & Economics" en "IT" verlopen modulair. Alle leerlingen van 1A volgen de 3 seminaries. Zo kunnen ze in 2A al gericht kiezen. Elk seminarie laat hen proeven van 1 van de 3 domeinen op Campus Zandpoort: Talen, Economie en IT.

Het seminarie "Business & Economics" focust op de basisprincipes van het ondernemen.

Het seminarie "IT" (Information Technology) is een voorbereiding op Informaticabeheer.

In het seminarie "Communicatie" maak je kennis met taal als verbindende factor.

Lessentabellen

Basisvakken Uur
Nederlands 4
Frans 4
Engels 2
Wiskunde 4
Techniek 2
Natuurwetenschappen 1
Aardrijkskunde 2
Geschiedenis 1
Levensbeschouwing 2
Plastische Opvoeding 1
Muzikale Opvoeding 1
Lichamelijke Opvoeding 2
Seminaries | Ondernemen & Economie Uur
FLEX 3
Seminaries 3
Seminarie "Business & Economics" 1
Seminarie "Communication" 1
Seminarie "IT" 1

Gerelateerd nieuws

Nieuws
BA Zandpoort
mei 25, 2022
Digitale didactiek: hoe Grasple helpt bij het personaliseren van wiskundeonderwijs

Door de continue technologische ontwikkelingen krijgt digitaal oefenen een steeds prominentere plek binnen het secundaire onderwijs. Ook binnen het wiskundeonderwijs worden inmiddels digitale tools als hulpmiddel gebruikt voor maximale leerwinst. Lode Roggen, wiskundeleerkracht op Campus Zandpoort, heeft hiervoor Grasple in de hand genomen. ‘‘Digitale technologie maakt een adaptieve en gepersonaliseerde aanpak mogelijk bij oefenen. Dat is met pen en papier erg lastig.’’