BA Zandpoort

5 | Economie - Moderne Talen

Doorstroomfinaliteit (D)
Economie & organisatie
Talen
talen
economie
Is deze richting iets voor jou? Lessentabel Nieuws

Economie-Moderne Talen is een studierichting in de doorstroomfinaliteit waar de nadruk niet op wiskunde (3 uur) of wetenschappen (2 uur) ligt, maar zoals de benaming zelf aangeeft op economie en talen. Naast vier uur economie heb je extra Engels en Frans. Afhankelijk van de campus die je kiest, leer je ook flink wat Duits en/of Spaans.

Economie-Moderne Talen geeft je een goede voorbereiding op een breed gamma aan opleidingen in de hogeschool en de universiteit. Wetenschappelijk georiënteerde richtingen zijn niet evident wegens de minimale wetenschappelijke en wiskundige basis. Maar wel richtingen zoals vertaler-tolk, geschiedenis, boekhouden, communicatiewetenschappen om er maar enkele te noemen. Denk je aan TEW of handelsingenieur, dan is een richting in de derde graad economie met drie uur wiskunde wellicht onvoldoende. Economie-wetenschappen en economie-wiskunde zijn dan een betere optie.

JOUW PROFIEL

Je doet graag economie en je houdt van talen? Je weet zeker dat je gaat verder studeren? Onderzoek trekt je aan? Zelfstandig werken en verantwoordelijkheidszin zijn jouw pluspunten? Dan is Economie-Talen jouw richting!

JOUW OPLEIDING VOORAF

Elke studierichting in de tweede graad heeft je goed voorbereid op Economie-Moderne Talen. Je hebt uiteraard wel een voordeel als je al economie had in je studiepakket. Maar als je bijvoorbeeld nooit boekhouden hebt gehad, is er geen probleem. In de derde graad staat er namelijk geen boekhouden op het programma.

Lessentabellen

Basisvakken Uur
Levensbeschouwing 2
Aardrijkskunde 1
Economie 4
Engels 3
Frans 4
Geschiedenis 2
Lichamelijke Opvoeding 2
Natuurwetenschappen 2
Nederlands 4
Wiskunde 3
Seminarie Ondernemen 2
Seminarie Statistiek 1
Keuzevak Uur
Duits 2

Gerelateerd nieuws

Nieuws
BA Zandpoort
mei 25, 2022
Digitale didactiek: hoe Grasple helpt bij het personaliseren van wiskundeonderwijs

Door de continue technologische ontwikkelingen krijgt digitaal oefenen een steeds prominentere plek binnen het secundaire onderwijs. Ook binnen het wiskundeonderwijs worden inmiddels digitale tools als hulpmiddel gebruikt voor maximale leerwinst. Lode Roggen, wiskundeleerkracht op Campus Zandpoort, heeft hiervoor Grasple in de hand genomen. ‘‘Digitale technologie maakt een adaptieve en gepersonaliseerde aanpak mogelijk bij oefenen. Dat is met pen en papier erg lastig.’’