BA Zandpoort

7 | Kantooradministratie en gegevensbeheer

Arbeidsmarktfinaliteit (A)
Economie & organisatie
kantoor
informatica
handel
economie
Is deze richting iets voor jou? Lessentabel Nieuws

In het 7de jaar Kantooradministratie en gegevensbeheer leiden we je op tot administratief bediende. Via het competentiegericht leerplan, waarin de handels- en taalvakken nauw samengaan, krijg je een realistisch beeld van de taken van een administratief bediende.

Samen met je klasgenoten leid je een virtueel kantoor. Hiervoor neem je tweemaal per jaar deel aan een beurs waar je je virtuele producten koopt en verkoopt.

Je breidt je kennis van de software- en boekhoudpakketten sterk uit. Via de wekelijkse stage en de 3 weken blokstage kom je regelmatig in contact met de werkvloer.

Via het 7de jaar Kantooradministratie en gegevensbeheer behaal je het diploma secundair onderwijs.

JOUW PROFIEL

Je wil een administratieve functie vervullen? Je bent communicatief, ordelijk, nauwkeurig en durft initiatief en verantwoordelijkheid nemen? Je bent geïnteresseerd in de documentenstroom doorheen de verschillende afdelingen? Je kan goed in team werken? Dan is het 7de jaar Kantooradministratie en gegevensbeheer iets voor jou.

JOUW OPLEIDING VOORAF

Als je in dit 7e specialisatiejaar wil starten, moet je bij voorkeur geslaagd zijn in een 6e jaar van het studiegebied kantoor. Maar er zijn ook andere mogelijkheden.

JOUW KEUZES NADIEN

Na het zevende jaar Kantooradministratie en gegevensbeheer ben je klaar voor de arbeidsmarkt.

Het beroepssecundair onderwijs (BSO) bereidt je eerder voor op tewerkstelling dan op hoger onderwijs. Maar studeren in het hoger onderwijs is toch mogelijk. En na het zevende leerjaar zijn er heel wat vervolgopleidingen die je kan volgen.

Lessentabellen

Basisvakken Uur
Levensbeschouwing 2
Lichamelijke opvoeding 2
Project Algemene Vakken 6
Nederlands 3
Frans 4
Engels 2
Integratie Kantoorvakken 7
Stage Kantoortechnieken 8

Gerelateerd nieuws

Nieuws
BA Zandpoort
mei 25, 2022
Digitale didactiek: hoe Grasple helpt bij het personaliseren van wiskundeonderwijs

Door de continue technologische ontwikkelingen krijgt digitaal oefenen een steeds prominentere plek binnen het secundaire onderwijs. Ook binnen het wiskundeonderwijs worden inmiddels digitale tools als hulpmiddel gebruikt voor maximale leerwinst. Lode Roggen, wiskundeleerkracht op Campus Zandpoort, heeft hiervoor Grasple in de hand genomen. ‘‘Digitale technologie maakt een adaptieve en gepersonaliseerde aanpak mogelijk bij oefenen. Dat is met pen en papier erg lastig.’’